08 September, 2008

Kisah antara Wolfowitz,SAI,CIA dan DSAI

Skandal yang melibatkan Bank dunia yang telah dilakukan bersama oleh Wolfowitz - Riza -Cleveland dan Bakal PM Mat Jenin (Pinjam kata-kata Tuan Guru Hadi Awang) DSAI amat diheboh-hebohkan di serata dunia semasa pemilihan Pengerusi Bank Dunia.

Dalam lewat tahun 2000 pihak pengurusan University JohnsHopkins di Amerika telah mengambil keputusan untuk mengambil tindakan ke atas Dean School of Advanced International Studies(SAIS) iaitu Wolfowitz kerana telah mendapati telah lakukan hubungan sulit (Improper Sexual relation) dengan salah seorang staf SAIS.Tindakan disiplin keatas telah terhenti dengan Wolfowitz akan tinggalkan University tersebut yang akan menjawat jawatan dalam kerajaan Presiden Bush.

Dalam awal tahun 2001 Adminitrasi Presiden Bush bersedia mencalonkan Wolfowitz untuk Jawatan Pengarah CIA,tetapi isteri Wolfowitz telah menulis sepucuk surat kepada Presiden tentang Skandal seks suaminya dengan Staf SAIS dan juga Shaha Ali Reza,di mana wanita ini di NED (sebelum berpindah ke Bank Dunia pada 1999) yang mengatakan suaminya mempunyai hubungan sulit dengan seorang yang bukan warga negara Amerika.

Scooter Libby telah memintas surat ini dan membatalkan pengarah CIA dan lantik wolfwitz sebagai Setiausaha Agensi DOD.Rumah Putih sentiasa mengetahui kelemahan peribadi Wolfowitz dan memileh menutup rahsianya agar boleh digunakan untuk peras-ugut di masa akan datang.Perkara begini memang amalan yang dilakukan oleh CIA Amerika.

3.Dalam bulan November 2006 Wolfowitz mengatur Datuk Anwar Ibrahim ….memberitahu Robin Cleveland pada October 2006 yang dia memileh Shaha Ali Riza untuk memegang Jawatan Pengarah Foundation For Future.DSAI seperti semua sedia maklum adalah kawan rapat Wolfowitz dan menjadi pengerusi Foundation for Future pada July 2006 selepas kontrak dengan Bank Dunia tamat.

Dengan ini saudara-saudari fikirkanlah siapa sebenar Wolfowitz? Dan fikirkanlah kenapa DSAI dapat jawatan sebagai pensyarah jemputan di University JohnHopkins selepas keluar dari Sg.Buluh?.

Maka fikir-fikirkanlah agenda tersembunyi Negara Asing terhadap kemajuan Negara Malaysia!.Kenapa DSAI berkawan rapat dengan seorang yang telah dicalonkan ke jawatan Pengarah CIA Amerika!!!!.

Rujukan: pemudaenggang.wordpress.com

No comments: