28 May, 2008

KEMASUKAN EZAM SAHKAN JANGKAAN


BEKAS Ketua Pemuda PKR, Ezam Mohd Noor secara rasminya telah menyertai semula UMNO, petang semalam apabila menyerahkan borang permohonan kepada Presiden UMNO, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dengan yuran sebanyak RM100 untuk menjadi ahli seumur hidup parti itu.

Berita itu sebenarnya telah mengesahkan apa yang diramalkan oleh beberapa penganalisis sebelum ini. Cuma yang sedang ditunggu selepas ini, adakah bekas TPM, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan dibawa masuk ke dalam UMNO semula?

Perlawanan sudah semakin hebat antara dua pihak. Satu di belah PM sekarang dan satu lagi di pihak kem yang menyokong Tun Dr Mahathir. Jika PM sekarang melalui menantunya, Khairi Jamaluddin bertindak lebih pantas, jawabnya Datuk Seri Najib tidak ada harapan untuk jadi PM selepas Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi. Kita tengok siapa yang lebih pantas? Siapa yang kena?

Politik memang sukar dijangka. Musuh boleh jadi kawan, kawan boleh jadi musuh. Tidak mustahil bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim boleh dibawa masuk semula bagi menghalang legasi Tun Dr Mahathir.

Walaupun Datuk Seri Anwar berada di pihak pembangkang, namun, pihak yang mencaturkan ‘game’ ini adalah pihak yang sama. Dan pihak yang dimaksudkan itu mahukan Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri yang akan datang.

Sebuah akhbar Israel telah meramalkan bahawa Anwar akan jadi Perdana Menteri. Media-media Barat telah memainkan isu “Anwar will be the next Prime Minister”. Kita tahu, beberapa agensi media luar negara termasuk BBC dan NST Singapura dinaungi oleh badan perisikan.

Tentu anda tahu siapakah yang mencatur politik bukan sahaja di negara ini bahkah di negara-negara lain terutamanya negara Islam. Tanyalah Tun Dr Mahathir, pasti beliau sudah tahu kerana beliaulah satu-satunya pemimpin Malaysia yang berani menghentam golongan ‘pencatur’ berkenaan iaitu golongan Neo-kon!

Sebab itulah golongan ‘pencatur’ ini tidak mahu pemimpin yang disokong oleh Tun Dr Mahathir memimpin Malaysia supaya golongan ‘pencatur’ itu mudah mempergunakan mereka. Pendek kata, apa sahaja yang bersangkutan dengan kem Mahathir mesti ‘ditamatkan’ pengaruhnya.

Ingat sejarah pembunuh Presiden Amerika, JF Kenedy? Siapakah di belakang pembunuhan tersebut? Kita lebih suka melihat persoalan – kenapa Presiden Amerika itu dibunuh? Jawapnya kerana kelantangannya mengkritik golongan Neo-kon. Ada tiga sebab kenapa dia dibunuh. Salah satu sebabnya, Kenedy mengkritik Israel dalam soal pembinaan senjata nuklear. Dia juga mengkritik golongan Neo-kon yang mempengaruhi pentadbiran White House.

Kalau negara sebesar Amerika itu boleh dikawal dan dikuasai, apatah lagi negara seperti Malaysia. Negara Islam yang pernah mengalami ‘pemimpinnya dicatur’ adalah Syria, Iraq, Turki, Afghanistan, Pakistan, Kuwait dan sebagainya.

Artikel ini begitu berat untuk ditulis. Dalam ketika menggarapnya, terdapat banyak gangguan. Akses internet tiba-tiba ‘break down’ beberapa kali. Terdapat gangguan pada skrin yang pelik-pelik yang mana sebelum ini tidak pernah berlaku. Artikel ini sukar disiapkan kerana gangguan itu. Terpaksa berpindah ke lokasi yang lain. Sayang sekali, ‘Hard Disk’ komputer ini perlu dimusnahkan. Kita sudah mengagak, komputer ini telah dikesan! Apa pun, ia tidak menghalang untuk kita terus membongkar ‘pencatur-pencatur’ jarak jauh itu.

Beberapa peristiwa pembunuhan pemimpin di seluruh dunia, yang sukar dikesan, yang sukar dipastikan, arahannya datang dari golongan ‘pencatur’ berkenaan dengan menggunakan aset-aset (ejen perisikan) di seluruh dunia.

Aset-aset dipergunakan demi kepentingan mereka. Mereka melindungi identiti mereka sebagai kedutaan, pegawai kewangan, wartawan, penyelidik, dan ahli-ahli politik baik di dalam kerajaan mahupun pembangkang.

Kita berharap agar Tun Dr Mahathir dapat berbuat sesuatu. Begitu juga dengan Yang Dipertuan Agong dan juga anggota risikan terutamanya MIO dan juga BPN semuanya bertindak lebih pantas. Memang sukar hendak percaya, tetapi itulah realitinya. Musuh yang paling kejam adalah Yahudi!

Kepada teman-teman yang membaca blog ini, seharusnya tahu apa yang patut dilakukan. Blog ini bukan untuk dipromosikan!



No comments: